کدوسبز شکم پر

KKK_3470.JPG
فر را از ۱۵ دقیقه قبل، روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم و گرم کنید. کدوسبزها را به یکی از دو روش ارائه شده برش داده و داخل آنها را خالی کنید، طوریکه پوست کفِ کدوها سوراخ نشود، سپس داخل کدوها را با مواد میانی موردنظر پر کنید. کفِ سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید، سپس کدوهای پرشده را داخل سینی فر چیده و به مدت ۲۰ دقیقه در طبقه وسط فر گرم شده قرار دهید تا بپزند. پس از این مدت، کدوسبز شکم پر را از فر خارج کرده، آنها را در ظرف موردنظر چیده و سرو کنید.
مواد میانی اول:
دو عدد گوجه فرنگی را فیله و رنده کرده و به همراه ادویه مخلوط* در تابه ای حاوی روغنِ داغ، روی حرارت ملایم تفت دهید تا آبِ آن کاملاً کشیده شده و سس یکدستی حاصل شود، سپس تابه را از روی حرارت برداشته، ۱۵۰ گرم بوقلمون پخته و ریش ریش شده را به آن افزوده و مخلوط کنید. سپس ۳/۲ از هرکدام از کدوسبزها را با مخلوط بوقلمون پر کنید. در ظرفی دیگر، ۵۰ گرم پنیر پارمزان و ۵۰ گرم پنیر موتزارلا را با یکدیگر مخلوط کرده و روی مخلوط بوقلمون بریزید تا کاملاً پر شوند.                            
* ادویه مخلوط شامل زردچوبه (۱ قاشق سوپخوری)، فلفل قرمز (۱ قاشق سوپخوری)، زیره سبز (۲/۱ قاشق سوپخوری) و دارچین (۲/۱ قاشق سوپخوری) به صورت پودرشده است.
مواد میانی دوم:
یک عدد پیاز نگینی خردشده را در تابه ای حاوی روغنِ داغ، روی حرارت ملایم تفت دهید تا نرم و شفاف شود. ۲۰۰ گرم گوشتِ چرخ کرده را به تابه افزوده و مجدداً تفت دهید تا گوشت تغییررنگ دهد و آبِ آن کاملاً کشیده شود. در حین این کار، گوشت را مرتباً با قاشق چوبی، از یکدیگر جدا کنید. دو عدد گوجه فرنگی را فیله و رنده کرده و به همراه یک قاشق سوپخوری سبزیجات معطر پودرشده (شامل جعفری، ریحان و نعناع)، ۲/۱ قاشق چایخوری زردچوبه و کمی نمک به گوشت اضافه کرده و بگذارید روی حرارت بماند تا آبِ آن کاملاً کشیده شود. داخل کدوها را با مخلوط آماده شده پر کنید. سپس ۱۰۰ گرم پنیر پارمزان (رنده شده) روی آن بریزید. میتوانید برنج پخته شده نیز به مواد بیفزایید. 
مواد میانی سوم:
در ظرفی، مواد میانی کدوهای خالی شده را به همراه مقداری زیتون سیاه (بدون هسته و حلقه ای خردشده)، تخمه آفتابگردان، دانه کاج، دو عدد گوجه فرنگی مینیاتوری (حلقه ای خردشده)، مقداری ریحان تازه (خردشده)، روغن زیتون، آب لیموترش، نمک و فلفل ریخته و با یکدیگر مخلوط کنید، سپس داخل کدوها را با آن پر کنید.

Source: غذای لذیذ

بادمجان را سرخ و فریزر نکنید

فصل تابستان که به آخر می‌رسد، برخی خانم‌های باسلیقه اقدام به خرید حجم انبوهی از بادمجان کرده و آن را برای مدت یک سال خانواده خود سرخ و در فریزر نگهداری می‌کنند. آیا سرخ‌کردن بادمجان از ارزش تغذیه‌ای آن نمی‌کاهد؟
Source: اخبار اشپزی

نکات بهداشتی و مفید برای استفاده از کنسروها ، که حتما باید بدانید

بسته بندی یکی از روش های نگهداری مواد غذایی است. امروزه بیشتر غذاهای کارخانه ای به وسیله مواد فلزی، شیشه ای، پلاستیکی، کاغذی و… بسته بندی می شود. شیشه و کاغذ، قدیمی ترین و فلزات مقاوم ترین نوع بسته بندی است. اکنون طیف وسیعی از فلزات برای تهیه قوطی کنسرو، کمپوت و انواع نوشابه استفاده می شود. این قوطی ها اگرچه از غذا در برابر آلودگی ناشی از میکروارگانیسم ها، حشرات، رطوبت، نفوذ گازها و اکسیژن محافظت می کند، اما معایبی هم دارد که می تواند برای سلامت مصرف کننده مخاطره آمیز باشد.
Source: اخبار اشپزی

آموزش اشپزی|دستور پخت غذاهای جدید